.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ساري ، تنها شهر بدون موزه در كشور
پژوهشگر فرهنگ مازندراني با اشاره به اینکه دولت‌هاي مختلف به امر فرهنگ كم توجه بوده‌اند، گفت: ساري تنها شهر بدون موزه تاريخي در كشور است ...
ساري ، تنها شهر بدون موزه در كشور

پژوهشگر فرهنگ مازندراني گفت: ساري تنها شهر بدون موزه تاريخي در كشور است.

حسين اسلامي در نشست كارگاهي هم انديشي طرح جامع جديد شهر ساري با بيان اينكه مركز مازندران بيش از 3 هزار سال پيشينه تاريخي دارد اما فاقد موزه تاريخي است، افزود: در تهيه طرح جامع شهري بايد به ابعاد فرهنگي شهر ساري توجه ويژه‌اي شود.

وي تصريح كرد: رويكرد سفر سوم هيئت دولت به استان‌ها با نگاه فرهنگي ترسيم شده است و متوليان امر بايد اولويت‌هاي فرهنگي را در مركز مازندران با حساسيت ويژه لحاظ كنند.

اسلامي افزود: دولت‌هاي مختلف به امر فرهنگ كم توجه بوده‌اند حتي در دو سفراخير هيئت دولت به استان‌ها بخش فرهنگي به نوعي مغفول ماند.

مسئول مركز ساري‌شناسي در مازندران اظهار داشت: استان مازندران داراي موهبت‌هاي خدادادي ست كه اگر به هر كدام آن پرداخته شود خود مي‌تواند به عنوان صنعت مادر موجبات توسعه استان و اشتغال پايدار را فراهم آورد.

وي ادامه داد: هم اكنون اراضي استان مازندران به ويژه شهر ساري بكر است اما با توجه به صنعتي شدن دستخوش بي‌مهري قرار گرفته است.‌

حسين اسلامي ورود صنايع شيميايي و پالايشگاه را در ساري بزرگ‌ترين تهديد براي بخش گردشگري عنوان كرد و گفت: اگر مسئولان دلسوز قصد خدمات‌رساني به اين استان را دارند و مي‌خواهند گوشه چشمي از لطف خود را به اين منطقه خوش آب و هوا داشته باشند، بيايند و صنعت گردشگري و صنايع تبديلي را متوجه استان كنند.

پژوهشگر مازندران شناسي بيان داشت: استان مازندران در زمينه سخت افزاري هنوز به جايگاه اصلي خود نرسيده است چگونه مي‌توان براي مقابله با جنگ نرم در زمينه غني‌سازي فرهنگي نرم‌افزاري را رونق دهيم.

وي از كارشناسان امور شهري خواست تا با اولويت قرار دادن بخش فرهنگ در طرح جامع شهري فرهنگ 3 هزار ساله مركز مازندران را براي آيندگان به امانت نگه داريم.

محقق ساري شناسي خاطرنشان كرد: با اجرايي شدن طرح جامع شهري نبايد ساختار فرهنگي مركز مازندران دچار خدشه شود.

وي افزود: نمي‌شود انكار كرد اراضي استان مازندران به ميزان طلا با ارزش است اما نبايد اجازه دهيم ميدان‌هاي اصلي شهر زير ساختمان‌هاي بلند در ابتداي شهر گم شود.

اسلامي به اشاره به اينكه هنوز مازندران همان پيشينه خودرا حفظ كرده است، گفت: شما مسئولان شهري در مقابل مردم مسئوليد تا ميراث 3 هزار ساله ساري را حفظ كنيد.

وي يادآور شد: اصلات ما ايراني ست و ما اهل مازندرانيم اما بلند‌مرتبه‌سازي‌ها برج‌هاي بي‌قواره در خور استان سربز نيست كه همچون كشورهاي عربي سر به فلك كشيده است، ما هم اكنون نان دريا، جنگل و دشت را مي‌خوريم./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

عباس 24 آذر 1388
دهات كه موزه نمي خواهد .يك كمريندي درست نداريد اصلا شهرسازي نداريد .موزه مي خواهيد چه كنيد. برويد ترافيك خيابان قارن ، سه راه جويبار و...به بدبختي مردم برسيد/
بدرود
عبدالله مدني 25 آذر 1388
مطلبتان را خواندم -پيشنهاد مي كنم كه درب سازمان ميراث فرهنگي مازندران را گل بگيرد تا شايد بتوان براي ساري موزه درست كرد
نا شناس 25 آذر 1388
واقعا برای شمالیها متاسفم که مسئولین آن قدر این همه زیبایی خدادی را نمی دانند و هیچ فکری برای تبدیل این ویرانه به آبادانی نمی کنند اگر به این فضاها ی طبیعی زیبا مرسیدند شمال زیبای ما یکی از توریستی ترین نقاط روی زمین میشد اما اکنون لحظه شماری میکنند که زودتر از آن خارج شوند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.